8 grunde til at fødevarevirksomheder kan skabe vækst i Skyen

Posted on

Ved at flytte jeres data op i Skyen kan I sænke jeres udgifter, men der er også andre fordel at hente, ud over de finansielle – også for virksomheder i fødevareindustrien, og den regulerede industri, generelt. Vi har samlet 8 grunde til at fødevarevirksomheder kan drage fordel og skabe vækst i Skyen.

1: Omkostningsreducerende. I skal ikke længere købe servere, software og netværksudstyr, for at imødekomme jeres computerbehov. I stedet for får I en kontrakt, med en udbyder af hosting i Skyen. Kontrakten vil indeholde den kapacitet og de ressourcer, som I har brug for, når I har brug for dem. En fast driftsudgift er det eneste I skal betale. At have sine data Skyen giver typisk mulighed for at skalere betalingsløsning, serviceniveau og kontrakter, så de passer til jeres virksomhed.

2: Hurtigt.Eftersom I ikke behøver at sætte netværk eller datacenter op, kan I teste og igangsætte jeres essentielle og vitale arbejdsgange hurtigt i Skyen – helt ned til i løbet af få minutter.

3: Skalerbart. Når I ansætter nye folk, går ind på nye markeder, lancerer ny produkter eller udvider jeres forsyningskæde, kan løsningen i Skyen skaleres op, så den understøtter væksten I jeres virksomhed. Ligeledes kan den blive skaleret ned, hvis der skulle være behov for det.

4: Smart. Løsninger i Skyen giver fintunede værktøjer til analyser og som grundlag i beslutningsprocesser, som I kan bruge til eksempelvis at købe råmaterialer og ingredienser hos de leverandører med de mest konkurrencedygtige priser eller til at forbedre og tilpasse opskrifter. De generede data er baserede på markedstendenser og målsætninger om rentabilitet, og kan hjælpe jer med at køre en mere effektiv drift.

5: Fleksibelt. Når det er tid til at genstrukturere arbejdsgange, ansvarsområde, forretningsenheder og andre virksomhedsforhold, skal organisatorisk tyngdekraft ikke holde jer tilbage. I Skyen kan I implementere justeringerne hurtigt.

6: Sætter gang i the Internet of Things.Skyen er den mest effektive, rentable, risikominimerende og skalerbare måde at samle, lagre og analysere data fra de sensorer, som er forbundet med The Internet of Things, i jordbunden, på vejrstationer, på jeres industrielle anlæg, eller på shippingcontainere og -fartøjer. I kan læse mere om The Internet of Things, og hvorfor det er relevant for fødevarevirksomheder i vores indlæg om emnet.

7: Styrker mobiliteten for vigtige stakeholders.Med Skyen kan I give agronomer, gårdejere, indkøbere, vedligeholdelsesteam, lagermedarbejdere, distributionsmedarbejdere og andre vigtige stakeholders mobiladgang til applikationer og data. Det er uanset hvor mange brugere der er tale om, og hvilke enheder de foretrækker at bruge.

8: Pålideligt og sikkert.Det er yderst vigtigt at kunne beholde fødevarekunders beskyttede opskrifter, applikationer og data både sikrede og samtidigt tilgængelig uden afbrydelser. Derfor laver udbydere af løsninger i Skyen store investeringer og udvikler tiltag, som jeres virksomhed kan drage fordel af. Dette omfatter blandt andet ekstra datacentre, som kan tage over, hvis nogle af de primære skulle fejle, dedikerede forbindelser og avancerede databeskyttelse.


Kunne du lide hvad du læste? Du kan holde dig opdateret på bloggens nyeste indlæg, og deltage i diskussionen, hvis du følger vores LinkedIn-side.

Du kan desuden læse mere om Columbus’ ERP-løsning til fødevarevirksomheder på vores hjemmeside.


Categories : Categories Disruption, Fødevarenyt, Skyen